Doorgaan naar content

“We willen iedereen hier gelukkig zien buitenwandelen”

Firenze fashion veurne

Firenze is de onestopshop in Veurne voor stijl- en kwaliteitsvolle dameskledij met service van de bovenste plank. Ann Segaert baat haar boetiek al 27 jaar met hart en ziel uit, met Nathalie en Katrien aan haar zijde. Samen doen ze er alles aan, om de smile op je gezicht te toveren. “Kleed je je goed, dan voel je je goed”, dat is de insteek van deze exclusieve multibrandstore.

Vanwaar de passie voor mode?

“Ik ben al van jongs af aan gepassioneerd door mode. Vroeger ging ik met mijn mama alle steden af om te gaan shoppen”, blikt Ann al glimlachend terug. “Ook het ondernemerschap is me met de paplepel meegegeven. Toch was het eerder toeval dat ik in de modewereld ben gerold. Mijn ouders hadden dit pand gekocht, dat voorheen al een kledingzaak was. In 1995 besloten mijn zus en ik om er een exclusieve dameswinkel van te maken, nog altijd de beste beslissing ooit”, straalt de eigenares. “We hebben het een aantal jaar samen uitgebaat en daarna is mijn zus in de zaak gestapt van haar man. Ze komt hier natuurlijk nog heel veel shoppen”, knipoogt ze.

“Trek aan, waar je je goed en comfortabel bij voelt en dan straal je dat ook uit.”
Ann, Firenze Fashion

Wat is het DNA van de winkel?

“Onze hoofdfocus was Italiaanse mode, vandaar ook de naam Firenze”, verklaart Ann. “Er zijn ondertussen ook enkele Duitse, Scandinavische en natuurlijk Belgische merken bijgekomen. We proberen een sterk merkenpakket aan te bieden, met labels die het internationaal goed doen”, klinkt het. “We specialiseren ons sinds enkele seizoenen ook op schoenen, zo kunnen we onze klanten van kop tot teen kleden in Firenze-stijl”, deelt ze enthousiast. “Klanten komen hier soms van heel ver, voor ons ruim aanbod, maar ook voor onze persoonlijke aanpak en stijladvies.”

Wie is jouw ideale klant?

“De leukste klanten zijn deze waarvan je een glimlach op het gezicht kan toveren. We halen dan ook alles uit de kast om hier iedereen gelukkig te zien buitenwandelen”, glundert Ann. “En meestal lukt ons dat wel”, fluistert ze bescheiden. “Ons merkengamma is zeer breed, waardoor we hier bovendien vaak de drie generaties kleden. Leuk toch, als je samen met je mama en je dochter kan shoppen!”

Favoriet stuk uit de collectie?

“Momenteel het broekpak”, zeggen de dames in koor. “Je kan er zo veel kanten mee op. Het is ook de ideale outfit in ons Belgische klimaat”, geeft Ann nog mee. “We hebben dus verschillende modellen hangen in de mooiste materialen, vooral in neutrale en tijdloze kleuren. Combineer ze met een kleurrijke schoen of tas en een origineel juweel. Zo creëer je een aparte twist en je bent ready to go!”

Geen webshop omdat?

“Onze klanten willen de kledij zien, voelen en passen. De meerwaarde van mooie materialen zoals zijde en cashmere kan je pas waarderen als je ze in het echt ziet he“, antwoordt Ann. “Het is uiteraard wel belangrijk om online aanwezig te zijn, en dat doen we zeker, dankzij Katrien, onze eigen sociale mediamadam ”, prijst ze haar. Elk seizoen brengen we trouwens ook onze eigen Firenze-fotoshoot, met vriendinnen uit de streek. Altijd een zalige ervaring”, vindt Ann, alsook Nathalie en Katrien. “De foto’s van de shoot worden online gebruikt, maar ook gebundeld in een magazine en opgestuurd naar onze klanten.”

Gouden raad?

“Staar je niet blind op de trends, maar blijf jezelf”, adviseert Ann. “Trek aan, waar je je goed en comfortabel bij voelt en dan straal je dat ook uit. Ik denk dat we door deze mindset ons vast en trouw cliënteel hebben opgebouwd”, besluit de bezielster van Firenze.

Deel dit artikel gekopieerd

  • https://zeeparel.be/magazines/lente-editie-2023/firenze

Misschien vind je deze artikels ook interessant.