Met zeven zitplaatsen is de nieuwe Volvo XC90 uitgeroepen tot 'de ultieme auto voor roadtrips met het hele gezin'. Een gezin hebben wij allebei nog niet, maar onze wagens vullen zich al snel met magazines, blazers, fotoshootprops en covergirls. Verdeler Automobilia in Veurne nodigde ons dan ook uit voor een testritje met hun plug-in hybride SUV. Onze fotografe had een instant klik met de velgen, voorbijgangers complimenteerden ons en wijzelf wilden meteen doorrijden naar Frankrijk. Misschien wel de ideale valentijnsdate? Eenmaal terug in de garage - back to reality - maakte medezaakvoerster Ann Soete ons wegwijs door het model én hun familiebedrijf. Off we go!
Een thuisgevoel onderweg
Als magazinemakers hebben wij een zwak voor alles wat mooi is, en bij deze ook voor de Volvo XC90. “Ik hou van het luxueuze interieur, met het houten dashboard, de grijze jeansafwerking en de transparante pook. Precies alsof je in een Scandinavische woonkamer zit”, ervaart Isabeau. Van het ene interview naar het andere, doorkruisen we wel eens gans (West-)Vlaanderen, dus alle rijcomfort is welkom. “De esthetics zijn inderdaad prachtig en ook het rijden voelt zeer veilig en supercomfortabel aan. Het gigantische displayscherm vind ik fantastisch en die twee extra zetels tover je in één, twee, drie tevoorschijn”, boft Manou. “Zelfs het gordelalarm klinkt aangenaam!”
‘Hey Google’ en je bent vertrokken
Terug veilig geparkeerd, botsen we op Ann, even grote fan van de vernieuwde Volvo XC90. “Ook de luchtinlaat, koplampen, motorkap en voorbumper zijn verfijnd”, toont ze in hun uitnodigende showroom. “De rijhulptechnologie, 360°-camera en dodehoekwaarschuwing zorgen voor extra veiligheid en dankzij Google Assistant kan je volledig handsfree het weer, muziek of routebeschrijvingen opvragen”, informeert Ann. In de koffer is er plaats voor vier valiezen en een stuk handbagage - zonder zetels plat te leggen - en hoewel wij kattenmensen zijn, zijn we dol op het optionele design hondenrek. “Het is de ideale wagen voor een rit of een reis met het hele gezin. Op de zomer moeten we nog even wachten, maar het model is reeds beschikbaar bij ons”, knipoogt ze.
U bent onze motor
Automobilia heeft 60 jaar ervaring, 15.000 klanten en zes vestigingen, en toch blijft het een op en top familiebedrijf. “Enkel na een uitgebreid face-to-facegesprek, over de wensen en de noden van de klant, kunnen we het beste model vinden”, zweert Ann trouw bij een persoonlijke aanpak. Dagelijks staat oprichtersfamilie Soete-Mortier dan ook mee op de werkvloer. “Onze klanten een service bieden die ze nergens anders vinden, dat is onze missie. De appreciatie en het vertrouwen die we van hen terugkrijgen, is de beste motivator om elke dag op volle toeren te draaien.”
Wil je de XC90 zelf eens uittesten?
Neem contact op met Automobilia.
Nieuwpoortkeiweg 28, Veurne
058 31 12 43
verkoop.veurne@automobilia.be