Doorgaan naar content

“Over rebranden en realistisch ondernemen”

Meet Julie Deaulmerie, wow-vrouw met een missie voor betaalbare en fashionable juwelen

Generation WOW, de verfrissende Belgische community voor vrouwen in business, brengt in De Zeeparel het verhaal van een inspirerende vrouw. Wie is ze, wat onderneemt ze en hoe? Met een bundel rake vragen onder de arm ontdekken we de vrouw achter het merk, wat haar bezighoudt en welk advies ze zou geven aan haar 20-jarige zelve. Let’s talk WOW!

Wie ben je en kan je ons wat meer vertellen over je business?

“Mijn mama gooide een paar jaar geleden haar carrière over een andere boeg en startte haar eigen brillenwinkel ‘B-optiek’ in Sint-Martens-Latem. Het duurde niet lang voor ik bijna elke dag bij haar in de zaak stond en haar succesvolle winkel hielp uitbaten. Maar mijn goesting en drive om zelf mijn eigen brand te starten, kon ik niet aan de kant schuiven”, vertelt Julie. “Zo richtte ik in 2014 Billion Avenue op, vanuit een passie voor trendy en betaalbare juwelen. Ik maakte er mijn eigen ding van en koos radicaal voor de designs waar ik 100% achter stond. Langzaamaan groeide mijn hobby uit tot een bedrijf en kon ik ook mijn stempel drukken op wat er aanwezig is in de markt vandaag,” licht ze toe. “Nu run ik zowel Billion Avenue en B-optiek; dat laatste nog steeds samen met mijn mama. Bij B-Optiek verkopen we grote merken waar ik naar kan opkijken en in Billion Avenue kan ik mijn creativiteit kwijt. Voor mij de perfecte mix.”

“Je kan enkel groot worden als je klein blijft”
Julie Deaulmerie

Wat is jouw missie met Billion Avenue?

“Ik sluit niet graag compromissen op vlak van design, maar het is wel belangrijk dat mijn juwelen betaalbaar zijn. Iedereen moet namelijk de kans krijgen om hippe, unieke juwelen te dragen”, vindt Julie. “‘Betaalbaar’ betekent wel nog steeds kwaliteitsvol. Het is dan ook mijn missie om constant op zoek te gaan naar een sterke balans tussen kwaliteit en betaalbaarheid, om zo onze grote doelgroep te blijven aanspreken”, benadrukt ze. “Ondanks dat ik met Billion Avenue ook heel graag leuke samenwerkingen aan ga en out of the box durf denken, blijft de consument mijn topprioriteit. De experiences in store en onze brand-beleving is daarbij heel belangrijk. Of je nu online een bestelling plaatst, in onze flagshipstore in Antwerpen of via een van onze vending machines, de ervaring moet goed zitten en het juweel moet vernieuwend zijn.”

Wat vind je het mooiste aan ondernemen?

“Ondernemen gaat over de vrijheid om iets naar je eigen hand te zetten, en het zoveel keer een nieuwe adem te geven als je zelf wil,” beschrijft Julie. “Zo heb ik vorig jaar Billion Avenue volledig in een nieuw jasje gestoken. Het was tijd voor een nieuw hoofdstuk, en die rebranding, na het jaren hanteren van dezelfde look & feel, voelde erg bevrijdend. Voor velen lijkt dat misschien een risicovolle beslissing, omgooien wat werkt en waar je je naam mee gemaakt hebt, maar ik kan daar zeer nuchter mee omgaan. Ook al is Billion Avenue immens gegroeid over de jaren, blijf ik het als mijn hobby-project beschouwen. Dat betekent simpelweg dat het leuk moet blijven voor mezelf om eraan te werken. Als ik er geen energie van krijg, als het me niet vervoert, dan doe ik iets fout als ondernemer.”

Wat vind je het moeilijkste aan ondernemen?

“Ik ben zo’n ondernemer die graag nog alles zelf doet,” geeft ze toe. “Dat gaat van sales naar de content van al onze kanalen tot het realiseren van volledige collecties. Ik werk graag alleen, en kan zo ook veel vrije tijd over houden. Maar dat betekent ook dat ik niet vaak feedback krijg en veel eindbeslissingen zelf moet maken. Op zo’n momenten mis ik wel eens een professioneel klankbord dat me gericht advies kan geven.”

Wat betekent creativiteit voor jou?

“De meeste inspiratie krijg ik wanneer ik in het buitenland ben. Een nieuwe omgeving en even uit mijn comfortzone en routine zijn, doet wonderen. Eens ik daaruit los wordt getrokken, borrelt mijn creativiteit op. Paradoxaal kunnen problemen me ook erg creatief prikkelen”, verrast Julie. “Het zet je aan om vernieuwend uit de hoek te komen en jezelf naar een hoger niveau te tillen.”

Welke tips zou je geven aan je 20-jarige zelve?

Nog niet zo ver verwijderd van haar jongere zelf gelooft ze niet dat ze iets anders had aangepakt en route de parcours: “Ik zou vooral nog meer durven, en erin geloven dat ik de tools heb om mijn brand groot te maken. Maar of ik sneller of op een andere manier had willen groeien? Neen”, antwoordt Julie vastberaden. “Mijn mama zei altijd dat je enkel groot kan worden als je klein blijft; een belangrijke les die me altijd is bijgebleven. Ook vandaag met de capaciteit dat Billion Avenue heeft, sta ik nog steeds achter het merk en doe ik het werk. De groei die we hebben kunnen realiseren, is er gekomen omdat ik zo dicht bij mezelf ben gebleven. En daar ben ik fier op.”

Wat betekent het voor jou om deel uit te maken van Generation WOW?

“Deel uitmaken van een community zoals Generation WOW zorgt ervoor dat je als ondernemer ergens een luisterend oor hebt,” deelt Julie. “Ook als je zoals mij graag alleen onderneemt, kan je er een vorm van steun en warmte terugvinden. Zelfs al is het maar om de verhalen en ervaringen van een andere vrouw te lezen, om jezelf erin te herkennen.”

Tekst: Alice Geirnaert — Foto: Julie Deaulmerie
Ik wil ook m'n verhaal in De Zeeparel!

Deel dit artikel gekopieerd

  • https://zeeparel.be/magazines/lente-editie-2023/julie-deaulmerie

Misschien vind je deze artikels ook interessant.